Φθόνος και Φιλία

Καθώς ο δρόμος προς τη σοφία περιλαμβάνει προκλήσεις και ευκαιρίες, η ταπεινοφροσύνη είναι ένα ουσιαστικό σημείο.

Πρέπει να δείτε τα σφάλματα πριν τα διορθώσετε. Και είναι αναπόφευκτο να διορθώσεις τα λάθη, πριν απελευθερωθείς από τις ήττες που προκαλούν.

 

Ο φαινομενικός θάνατος της ηθικής σε σημαντικούς τομείς της Εσωτεριστικής Ατραπού δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός. Ούτε προκύπτει τυχαία.

 

Το να αντιμετωπίζεις το αντίθετο της πνευματικής νοημοσύνης είναι το τίμημα που πρέπει να πληρώσεις όταν προκαλείς τα υψηλότερα επίπεδα της ανθρώπινης φύσης. Η ιδέα ότι “όλα είναι ευχάριστα” στο μονοπάτι της σοφίας αποτελεί παγίδα και οδηγεί στην ήττα. Η αλχημία της αναζήτησης Θείας Γνώσης μπορεί να βιωθεί μόνο σε υψηλές θερμοκρασίες. Σε ομάδες, όπως και σε μεμονωμένα άτομα, η άγνοια πρέπει να περνά μέσα από ένα είδος πυρετού. Η αφέλεια και ο εγωισμός πρέπει να σιγοβράσουν για λίγο πριν εξατμιστεί η υγρή τους μορφή και μετατραπεί σε μαθήματα σοφίας που οι άνθρωποι μπορούν να κατανοήσουν.

 

Ο πυρετός που προκαλείται από τις ιερές διδασκαλίες στην εσωτερική φύση των εσωτερικών κύκλων μπορεί να θεραπεύσει την ασθένεια της άγνοιας. Και μπορεί επίσης να καταστρέψει ομάδες των οποίων ο μεταβολισμός δεν είναι σε θέση να αντισταθεί στον πυρετό. Ο ανταγωνισμός, είτε ανοιχτός είτε μεταμφιεσμένος, παράγει ενεργό φθόνο στις φιλοσοφικές ομάδες, καθώς και κακή θέληση, ψεύδος, προσβολές και προδοτικές ενέργειες. Και από πού προέρχεται ο ανταγωνισμός;

 

Οι αφελείς αναζητητές της Εσωτερικής Φιλοσοφίας, παραπλανημένοι από την επιφανειακή παιδαγωγική και τις ψευδείς διδασκαλίες, μπορεί να έχουν στις καρδιές τους μια αόριστη καλή θέληση προς τον ανθρώπινο πολιτισμό. Ο θαυμασμός που νιώθουν για τα σοφά όντα και τους ιερούς εκπαιδευτές (σε ορισμένες περιπτώσεις φανταστικός) είναι ανάμεικτος με την προσδοκία ότι οι ίδιοι θα μεταφερθούν στο καθεστώς των μεγάλων σοφών, θαυμασθούν από πολλούς.

 

Καθώς πιέζονται από τα γεγονότα να δουν ότι τέτοιες ψευδαισθήσεις δεν έχουν βάση στην πραγματικότητα, πικραίνονται για την πρόοδο που έχουν κάνει οι συνάδελφοί τους οδηπόροι και αρχίζουν να γιορτάζουν κρυφά τις δυσκολίες και τις αποτυχίες των αδελφών τους.

 

Το αντίδοτο σε αυτό το θανατηφόρο δηλητήριο για τις εσωτερικές ομάδες έγκειται στη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας στην οποία η τελετουργία και η αγάπη για τις θέσεις εξουσίας αποκαλύπτονται ήρεμα και αυστηρά, όπως και οι σοφές στάσεις, η πολιτική εμφάνιση, η χειραγώγηση του χρήματος και άλλες ανεπαίσθητες μορφές παράνομης εξουσίας.

 

Όπως και στην περίπτωση της Μέδουσας στην ελληνική μυθολογία, η πρακτική της υποκρισίας και της προσποίησης παίρνει αμέτρητες διαφορετικές μορφές. Πρέπει να εντοπιστούν διαδοχικά, να ξεσκεπαστούν και να νικηθούν μέχρι να καταστραφεί η κεντρική τους υπόθεση, η άγνοια.

 

Το ατομικό έργο της οικοδόμησης της “γέφυρας” προς την πνευματική μας ψυχή, είναι μια από τις κύριες πηγές για τη νομιμότητα κάθε Εσωτερικής Ατραπού.

 

Ο φθόνος, ο ανταγωνισμός και παρόμοιες μορφές ασθενειών θα λειτουργήσουν ως εμπόδια και θα γκρεμίσουν το εσωτερικό οικοδόμημα. Η αρνητική σκέψη καταστρέφει τους εσωτερικούς συσχετισμούς από μέσα προς τα έξω, αφήνοντας μόνο τις ψυχολογικές μάσκες και τα υλικά κτίρια σε καλή κατάσταση. Για το λόγο αυτό, τα συναισθήματα θυμού και κακής θέλησης πρέπει να εντοπιστούν από νωρίς. Ο εχθρικός ανταγωνισμός είναι εμπόδιο για τους ανόητους και τους ανενημέρωτους και κλείνει μπροστά τους τις Πόρτες της αληθινής Γνώσης.

 

Ο φθόνος υποδηλώνει την επιθυμία να κλέψεις από κάποιον άλλον ή να αρνηθείς την πρόοδό του. Είναι ένα σίγουρο σημάδι προβλημάτων στη σύνδεση του ατόμου με τον δικό του ανώτερο εαυτό. Ένα αίσθημα απληστίας προκύπτει από τις αρνητικές πλευρές του ζωικού κόσμου. Η αδελφότητα, από την άλλη πλευρά, προκύπτει από τις θετικές πλευρές και η ουσιαστική της ουσία είναι θεϊκή.

 

Όταν ένα άτομο βρίσκεται σε εσωτερική επαφή με κάτι ιερό, υποφέρει όταν βλέπει τα λάθη των άλλων και χαίρεται όταν βλέπει τη νίκη των συνανθρώπων του. Κάποιος που ενδιαφέρεται να μάθει θα αναζητήσει φιλία από αυτούς που μπορεί να γνωρίζουν περισσότερα από αυτόν και θα νιώσει ευγνωμοσύνη. Ο ειλικρινής θαυμασμός οδηγεί τον αναζητητή στην αφοσίωση και διευρύνει ριζικά την ικανότητά του να κατανοεί τη ζωή.

 

Η υγεία μιας εσωτερικής ομάδας και κάθε ομάδας ιδεαλιστών εξαρτάται από τον ατομικό συνδυασμό αλτρουισμού και ρεαλισμού. της γενναιοδωρίας με επαγρύπνηση· της αισιοδοξίας και της αυστηρότητας. Μια αποτελεσματική γνώση του θείου κόσμου λειτουργεί χέρι-χέρι με τη γνώση των εγωιστικών παρορμήσεων και την κατανόηση της ικανότητάς τους να μεταμφιέζονται ως ευγενείς. Με αυτόν τον τρόπο αφαιρούνται οι πιο επικίνδυνες πτυχές του δόκιμου πυρετού.

 

Όταν ο σωστός αλχημικός συνδυασμός ουρανού και γης συμβαίνει στο επίπεδο του ατόμου, η δημιουργική του ισορροπία μπορεί να μοιραστεί με άλλους, μέσα στην αναπόφευκτη διαδικασία της καρμικής δοκιμής. Η άγρυπνη αρμονία στη συνέχεια μεταμορφώνεται σταδιακά σε πολιτιστικό στοιχείο και ζωντανό παράγοντα για την οικοδόμηση μιας Εσωτερικής Ατραπού  που θα είναι όλο και καλύτερη, ισχυρότερη και πιο χρήσιμη για την ανθρωπότητα.

Μιχάλης Γρηγορίου